duminică, 7 aprilie 2019

Hai să fim OAMENI!

Dragii mei, UNEORI, doar uneori, aici mai sunt și serioasă și am nevoie de ajutorul vostru. Un share, atât... poate cineva, undeva, va conștientiza. Măcar puțin. Și tot contează.
Eu am doi prieteni dragi care se încadrează la categoria "persoane cu dizabilități". Din păcate. Și oamenii ăștia pe mine mă inspiră. Pentru că-s mai plini de viață și de entuziasm decât sunt de multe ori eu, pe două picioare...
Poza pe care am atașat-o nu va stârni interesul. Iarăși, din păcate! Nu e nimic amuzant, nimic de luat la mișto. De data asta nu. Dar e genială! Prin ce transmite!!
Prietena mea Gabi a făcut în apel pe FB... o rugăminte... respectați, fraților, dreptul persoanelor mai puțin norocoase decât noi de a folosi locurile alea de parcare oleacă mai late și situate mai aproape de intrările în diverse locații. Că-s prevăzute cu un scop. Pe cuvânt! Și îndemnul ei a fost aparent simplu: "Fiți oameni"!
Mie însă mi se pare a naibii de complicat... greuț înspre imposibil de prestat. Fiindcă îți trebuie muuulte ingrediente ca să fii om, și, ce să vezi... nu le găsești la supermarket, acolo unde îți parchezi, cu nesimțire, mașina pe "locurile de handicapați", considerând probabil că sunt destinate celor cu retard mintal, adică tot un handicap, nu? Ei bine, află că nu!! Prostia, lipsa de empatie, aroganța idioată, lenea, nerușinarea... nu-ți atrag privilegii. Sau măcar nu ar trebui, într-o societate normală.
Băi fraților, să fii o persoană cu dizabilități și să ai "pretenția" să beneficezi de un minim de facilități este ceva firesc, de bun simț, știți?!? Eu nu știu, că-s întreagă!!! Dar mi-am luat un pic de timp să-mi imaginez! CUM ar fi dacă n-aș fi??!! De unde știu că mâine o să mai fiu??!!
Sunt multe de spus... multe de făcut! Din păcate, puține înspre deloc se și fac! Pentru că așa firesc ni se pare să ne mutăm dosul din mașina parcată în fața scării direct în magazin, în policlinică, în piață... bucurându-ne ca niște hiene tembele că facem mai puțini pași pe PROPRIILE picioare!!!
Dragilor, empatia nu se învață, o ai sau nu... Bunul simț se "predă" în copilărie. Cine-a lipsit de la lecții... mai greu recuperează. Așa că... nu puteți fi oameni... măcar nu fiți chiar animale! 😉
Haide bine pa! Și o distribuire dacă nu-i cu supărare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...