vineri, 26 aprilie 2019

Paște... fericit(ă)!

Neața, dragii mei frați creștini! Haideți cu Paștele. Cred că mai pasc și eu o dată, că-s o privilegiată a sorții. 😅
Dar până să ies la iarbă verde, mă macină niște întrebări existențiale. De fapt... e una singură, profundă și cu ramificații: DE CE?
De ce dă strechea-n tot românul și asudă mai ceva ca iobagul supus la cele mai crunte munci, și se ia de spălat covoare, geamuri, argintăria lăsată moștenire de mamaie, farfuriile alea bune și hainele alea de ieșit în oraș și de rupt gura târgului? Adică... prieteni... astea nu-s lucruri pe care le facem de obicei?... Simpla normalitate?
De ce de Paște nu facem ceva ieșit din comun??!! Cum ar fi să ne "dăm pe sub masă". Eee??!! În ce scop??!! Habar n-avem, dar o facem, că așa a zis tanti Veta. Ea știe, că doar a rescris Biblia când îl aștepta pe Gheorghe să se-ntoarcă de la vânătoare! I se terminase ața din războiul de țesut, și cum până și hoții ăștia de privați au închis de Paște, n-a avut cum să-și refacă stocul, și s-a erijat așadar în critic și interpret literar.
V-am povestit de colegul meu Părintele. 😉 Nu degeaba îi zicem așa. Era să se facă popă, după ce-a terminat Teologia, dar s-a produs o extorsiune și s-a făcut corporatist. 😅 Și l-am întrebat ieri, enervată la culme de graba multor colege și pe alocuri prietene de-ale mele, de-a da fuga la biserică să prindă liber sub masă, "De ce?"... Surpriză, nu există o explicație religioasă! Nici logică, nici științifică! E spiritul de turmă! Dar fraților... am eu așa un feeling în capul meu rebel că Dumnezeu nu vă vrea proști... 😉
Și mai am nelămuriri și întrebări... Cu ce te-ajută ca la noapte să alergi bezmetic, între două feluri de mâncare, să iei oleacă de lumină, cu gândul la sarmalele pe care n-ai apucat să le-ndeși în tine și la amărâtul ăla de miel căruia i-ai luat gâtul în timp ce posteai, ca un bun și evlavios creștin ce te afli? Degeaba ți-e trupul acolo... dacă sufletul e uitat pe undeva, vai mama lui!
Haideți bine pa, și să paștem fericiți cu toții!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...