vineri, 29 martie 2019

Îmi vreau limba înapoi!

Asta e ca să nu ieșim din "trend" și să ratăm glumele cretine și răsuflate pe care le înțeleg și cruduțele și coptuțele... alea cu limbile care se dau mai devreme cu o oră la noapte cred... 😉, în care la modă e, "guys", să ne dăm deștepți în cap și să ne mascăm analfabetismul cu englezisme pe care le-am învățat, belind ochii precum ovinele la copacii înfloriți, de pe youtube, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care orice croitoreasă obosită, care coase doi nasturi la un capot, pe prispa casei lu' mă-sa mare, se auto-intitulează "designer", eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu suntem capabili să conștientizăm cât de inepți am devenit, cât de paria universului, însă știm să creăm "awareness", pentru alții, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu-ți mai reamintesc, stf de uituc și năuc (virgulă, că p'asta știm s-o punem chiar dacă nu-i cazul) care ești, ci îți trimit un "kind reminder", că sunt o amabilă și-o educată, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care în care să-ți stăpânești graiul în care te-ai născut nu mai e nicio scofală, "aka big deal", eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu mai avem speranțe, vise sau dorințe, însă ne "targetăm" bezmetic obiective irealizabile, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care orice tanti cu gura mare și neuroni puțini își varsă elucubrațiile fantasmagorice pe orice canal și devine peste noapte, sau, mai corect spus, "by default" "speaker" motivațional ori "influencer" pentru o cireadă de cornute mai tânte decât ea, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu ne mai concentrăm ci ne "focusăm", în care când batem câmpii cu candoare suntem admonestați să ne exprimăm "to the point", că la obiect sună prea arhaic, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu ne mai împărtășim impresii și păreri, ci dăm cu "share" și aruncăm cu "feedback", eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care experiența și exercițiul s-au transformat în "know-how", de transpiri până verbalizezi, eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu ne mai actualizăm postările de pe FB, ce altceva... ci le facem "update", eu îmi vreau limba înapoi!
Într-o țară românească în care nu avem circuite ci "flow-uri", în care nu ne uităm ca calul doar înainte, că am învățat de la grădiniță să vedem "the big picture" (dar dacă-i spui unuia ceva de viziune globală se supără că l-ai înjurat), în care plăcerile s-au transformat în "hobby-uri", eu îmi vreau limba înapoi!
"That's it", dragilor! Returnați-ne limba înapoi! Nouă, ăstora cărora încă ne mai place și-o mai știm vorbi! Știu că nu v-a zgâriat nimic trompa lui Eustache, nu? 😉 Păcat...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...