vineri, 30 martie 2018

Gura lumii

"Pentru unii mumă, pentru alții ciumă". Expresia care mă definește. Sunt duală? E posibil. E ăsta un lucru rău? Iarăși e posibil. Cert e însă că nu-i om în lume care să decidă asta. Așa că...om fiind și eu, habar n-am care e răspunsul. Și nu știu dacă să mă amuz sau să mă enervez că am pierdut mult prea multă vreme căutându-l. Și căutându-l unde nu trebuie. Adică în părerea celorlalți. Mi-am făcut procese de conștiință când m-au catalogat drept o scorpie fără inimă, am simțit presiunea statutului de "mamă", m-am bucurat de roadele rolului de "profesor" am plâns de ciudă pentru eșecurile care de multe ori nu au fost ale mele, mi-a bătut inima mai tare la fiecare vorbă ce aducea cu sine recunoaștere și recunoștință. Și am luat-o de la capăt, iar și iar, învârtindu-mă bezmetică în același cerc vicios. Și mult mi-a luat să pot să-l sparg. Energie, lacrimi, regrete, furie, încăpățânare, toate echivalate în ani din viață. Îmi pare rău? Nu (din fericire, uitându-mă înapoi, je ne regrette rien). Nu-mi pare rău, pentru că am reușit. Caruselul ăsta nu mai e de mine, am crescut. Am devenit egocentrică? Nici pe de parte. M-au educat și m-am autoeducat? Da! Am învățat să nu-mi mai pese. De orice, de oricine, oricând, oriunde. Nu sunt importantă pentru oricine, pentru toți, nici nu vreau, și dacă aș vrea, ar fi peste imposibil. Și atunci de ce toți ar fi importanți pentru mine? Cu păreri și judecăți, sfaturi.. Mi-e de ajuns și mi-e corect să pot privi în față. Oricând, oriunde, pe oricine. Și-n "bula" mea nu mai au loc decât părerile și sfaturile câtorva. Unii nu mai sunt aici, alții sunt și le mulțumesc că sunt. Puțini, dar sunt. Calitate, nu cantitate. Pentru ei, nu sunt nici mumă, nici ciumă. Sunt eu, a naibii de imperfectă, și totuși iubibilă. 😁 Modestă și arogantă, puternică și slabă. Dar întotdeauna eu, așa cum am învățat. Și dacă ți-o "trag", înseamnă că m-am gândit bine la asta, și dacă-ți zâmbesc o fac cu tot sufletul. Sunt omul extremelor? Poate că da, dar n-o să te lovesc niciodată zâmbind. Și nici n-o să zâmbesc lovindu-te.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...