marți, 17 aprilie 2018

Pentru frustrați

Nu că eu n-aș avea frustrările mele. Sunt om, e normal să le am. Doar că îmi place să cred că nu le las să mă conducă, ci încercăm taman invers: eu să le-nțeleg proveniența și să-ncerc să le anihilez, în loc să mă smiorcăi ca proasta invocând drept cauză a nereușitelor mele alinierea defectuoasă a planetelor, răutatea tuturor celor care sunt mai bine (în viziunea mea) decât mine, și nenorocita de lipsă de noroc.
Din ce în ce mai des aud și văd, pe veșnicul canal de socializare pe care îl folosim cu toții cu atâta înverșunare de parcă viața noastră toată ar depinde de asta, lamentații penibile, zic eu, despre cât de nașpa ți-e ție, o imensă valoare a neamului românesc, nedescoperită încă, pentru că oameni "e răi", nu vor să-ți recunoască meritele pe care tu le știi atât multe, și ce să vezi...asta din cauză că tu ești o persoană cu coloană vertebrală, "care nu-i place" (știu că nu înțelegi de ce am folosit ghilimelele-e treaba aia cu limba română, pe care tu nu prea o stăpânești, dar în rest ești doxă...) să stea cu capul plecat, nu pupă pe nimeni în partea dorsală (adică în c.., pentru tine), preferă să fie "sărac și curat" (nu știi nici ce vrea să zică mamaie-ta când folosește expresia asta, dar sună bine, așa că o plasezi și tu din când în când). Păi nu e mai simplu așa? Când principala ta caracteristică e neputința intelectuală, asezonată cu oleacă de lene și de auto-suficiență, victimizarea vine firesc. Tu n-ai făcut nimic în viață, pentru că șeful tău nemernic, căruia îi place să fie periat precum calul pe care urmează să îl duci la târg, e atât de prost încât nu-i capabil să vadă ce zace în tine, ascuns bine de tot, de altfel. Acum...ce mai contează că tu nu știi să legi două cuvinte românești, o dai pe un pic de engleză învățată de la desene animate și ești cool. Și mai ai și școala vieții, deci la ce naiba ți-ar mai fi trebuit și cea clasică? Oricum, animalul care-a ajuns să te "conducă" (și care de altfel te ține cu forța lângă el, ca pe un bou în jug) e muuult mai slab decât tine, dar, pentru că și-a tras-o cu cine trebuie, îți ține ție locul ocupat. Ți-ai fi pus-o și tu cu oricine credeai că e necesar, ca să accezi rapid la bani mulți pe muncă puțină, însă, la dracu', iar n-ai avut noroc. Că nici vreun Făt-Frumos nu ești...Ghinion tată..."de neșansă".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...