duminică, 3 februarie 2019

Evoluție

Dragilor, după cum știți deja, eu nu sunt o bună și adevărată creștină, conform definiției tradiționale și general agreate a termenului. Eu nu pup icoane în neștire, nici mâna popii, cu atât mai puțin "puala". Pe la biserică mă duc doar atunci când îmi cere mie spiritul meu, fir-ar al naibii de adormit! Cred în minunile care se întâmplă independent de voința și cerința noastră, și mai ales independent de cât de tare ne zdrelim genunchii înconjurând de câte ori scrie la carte nu știu ce lăcaș de cult care într-o anume zi se umple mai mult decât de obicei de prezență divină și îndeplinește trei dorințe, ca peștișorul de aur.
Eu... n-am trăit foarte multă vreme în comunism (că tot am găsit poza cu răposatul...). Vreo 11 ani. Destul cât să-mi amintesc însă. Și să spun foarte asumat că m-aș întoarce bucuroasă la paradele de 23 august și 1 mai muncitoresc, înlocuite acum de cele un milion de minivacanțe, punți și poduri... prilej de umflat burțile cu bere și mici, în timp ce ochii lăcrimează triști că sufletul a discutat cu creierul îmbibat de alcool, invidie și prostie și au stabilit că viața-i scurtă, gustu'-i lung...
Băi... românului îi e tare dor de vremurile alea în care se trezea la 3 ale dimineții să prindă loc la coadă la lapte, ca apoi să dea fuga să cumpere o pâine pe cartelă... De-aia se înghesuie ca nehalitul la toate moaștele, osemintele și mormintele generatoare de miracole. Că acolo-i credința, acolo-i putința, acolo-i Dumnezeu... Românul mustește de har și chemare. Dar să-l ferească Cel de sus pe vreun trecut în neființă (despre care s-a zvonit și mediatizat că rezolvă orice problemă dacă ești cuminte și-ți aștepți rândul în timp ce-l mai înjuri pe vreunul că părea că vrea să se bage în față) să nu-i ofere prompt băștinașului ce-a solicitat! Că-i vin nervii și încearcă la următorul, poate e mai de treabă!
Prieteni, recunosc: am fost și eu o dată în vizită la Arsenie. M-a futut interesul rău de tot. Că-i una din marile mele calități. 😃 Îs curioasă mai ceva ca o mâță perversă. Nu m-am dus cu vreo revendicare precisă... Doar ca proasta-n târg, gură-cască. Pe principiul "ai plecat vacă și te-ai întors și mai vacă". Muuu!!! 🐂 Cineva m-a întrebat ulterior, cu speranță în glas, ce-am simțit. NIMIC!!! Nimic demn de o credincioasă. Plm! N-am avut când și cum!!! Că nu te duci acoloșa ca să te reculegi, să te regăsești, să te... ce te-oi mai fi tu!!! Te duci să faci act de prezență, s-o bifezi și pe asta, că TREBUIE să fii în rând cu lumea. Că n-oi rămâne de râsul târgului, păcătosul care ține post dar drăcuie în stânga și-n dreapta că nenorocitul din față a luat ultimii cozonaci cu rahat... Jandarmii dresați, care păzesc perimetrul precum Cerber intrarea la locul fără de întoarcere, au grijă să nu zăbovești prea mult, că se termină programul de relații cu publicul și nu ajung minunile pentru toți cre(ș)tinii.
Daaaa!!! Am evoluat, să mor de nu! Parcă-l și aud pe Darwin cum aplaudă și cere bis...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Gripă

Hei, dragilor! O mai fi vreun român slobod sau îs toți grămadă la "Matei Balș", la mă-sa și la tac-su, să se testeze?... Da' ...